De wagenbouwcommissie bestond in de eerste jaren louter uit ex-Prinsen. Bij gebrek aan eigen ruimte werd er op steeds wisselende locaties gebouwd aan een carnavaleske wagen t.b.v. het vervoer van de Prins in de Ootmarsumse carnavals optocht o.a. de romneyloods op de gemeentewerf, smederij Silderhuis aan de Oostwal, de schuren van architect Morsink en van Oude Elberink. Alle zonder verwarming, dus s’winters stervens koud.
Met sponsorgelden en een leenconstructie word in 1995 op een stukje gemeentegrond achter de woning van Op de Weegh, een eigen hal van 10 bij 20 meter en 5 meter hoog gebouwd. Iedere wagenbouwer herinnert zich nog wel de trap naar de zolder met “Pas op oen kop”. Dit halletje heeft een tiental jaren dienst gedaan, tot de vereniging het besluit neemt een nieuwe multi functionele hal te bouwen, die dienst kan doen aan alle ruimte vragende commissies van de Othmarridders.
Trias Zottika wordt opgericht en deze sponsor club maakte het mogelijk de huidige Othmarridders hal te bouwen. Bruto 650 m2 en 8 meter hoog, zo ingedeeld dat er totaal 1000 m2 werkruimtes ontstaan.
Vanaf einde bouwvak tref je elke maandagavond de wagenbouwers in de hal, aan het werk met de wagen. Een onderstel van een oude TET bus, met een basis opbouw die elk jaar wordt aangepast naar het thema van de nieuwe Prins of naar eigen idee van de commissie.
De Oud Prinsen hebben inmiddels een eigen wagen en een groepje oud Siepeljonker wagenbouwers hebben het stokje overgenomen en bouwen nu de wagen voor de Prins en zijn gevolg. Ook hier doet steeds meer techniek zijn intrede.
Heb je twee rechterhanden met las pen, hamer, kwast of anderszins, dan ben je welkom dit gezelschap te versterken.